اخبار روزفناوری

Apple TV + “Severance” ممکن است یک موفقیت بزرگ باشد، اما با قیمت 20 میلیون دلار در هر قسمت، یکی از گران ترین سریال هایی است که ساخته شده است.

Apple TV + “Severance” ممکن است یک موفقیت بزرگ باشد، اما با قیمت 20 میلیون دلار در هر قسمت، یکی از گران ترین سریال هایی است که ساخته شده است.

فصل اول Severance در سال 2022 پخش شد و با مجموع 9 قسمت، به سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد، اما با یک شکست مالی بزرگ. قبلاً گزارش دادیم که هزینه‌های تولید +Apple TV به مرحله‌ای رسیده است که تولید محتوای اصلی برای غول فناوری ناپایدار شده است.

بالاخره، سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری روی پلتفرم و به سختی 0.2 درصد بیننده را به دست آورد. اشتراک در ایالات متحده به این معنی است که اپل باید خود را در مورد هزینه ها منضبط کند. یکی از نمونه‌هایی که هزینه‌ها به شدت افزایش یافت، زمانی بود که آخرین برآوردها نشان داد که Severance برای هر قسمت 20 میلیون دلار هزینه دارد و آن را به یکی از گران‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در تمام دوران تبدیل می‌کند. با این حال، عوامل دیگری نیز مسئول رساندن این مبلغ به سطوح مضحک هستند که در زیر به آنها پرداخته ایم.

بخشی از دلیل افزایش هزینه های Severance به دلیل تضادهای زمان بندی و بازنویسی فیلمنامه بود که مجموع را به 20 میلیون دلار افزایش داد

با فرض اینکه ساخت هر قسمت Severance 20 میلیون دلار هزینه داشته باشد، کل فصل مجموعاً 180 میلیون دلار خواهد داشت که معمولاً بودجه فیلم‌های مطرح دنیای مارول است. طبق گزارش بلومبرگ، در پشت صحنه، فصل دوم همچنان با موانع مستمری مانند بازنویسی فیلمنامه و درگیری های زمان بندی مواجه می شد. این تریلر علمی تخیلی روانشناختی قرار است در ژانویه 2025 اکران شود.

با توجه به محبوبیت و رتبه بالا، اپل برای فصل سوم تلاش خواهد کرد، اما کاهش هزینه ها برای این شرکت بسیار مهم است. طبق گزارش ها، ادی کیو، معاون ارشد خدمات اپل، با روسای هالیوود ملاقات کرد تا بودجه پلتفرم استریم را با نگاهی دقیق تر تماشا کند. با این حال، به طور خاص ذکر نشده است که آیا هزینه های تولید Severance کاهش می یابد یا اینکه آیا برنامه های دیگری در حال انجام است.

apple tv severance d985d985daa9d986 d8a7d8b3d8aa db8cdaa9 d985d988d981d982db8cd8aa d8a8d8b2d8b1daaf d8a8d8a7d8b4d8afd88c d8a7d985 669fbebbaa0e2

این گزارش همچنین بیان می‌کند که Silo، یکی دیگر از Apple TV + اصلی، هزینه تخمینی 300 میلیون دلاری دارد که بالاتر از Severance است. با این حال، بلومبرگ اشاره می کند که Silo در حال کاهش بودجه است که در این مرحله بسیار ضروری است. بر کسی پوشیده نیست که اپل تمام تلاش خود را برای پروژه‌های خود انجام می‌دهد و به سرمایه‌گذاری میلیاردی در تلاش‌های خود مشهور است. با این حال، همه شروع ها تکمیل نمی شوند، به عنوان مثال، لغو پروژه تایتان، جاه طلبی خودروهای خودران غول فناوری، جایی که تخمین زده می شود اپل 10 میلیارد دلار تزریق شد.

منبع خبر: بلومبرگ

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا